marți, 9 august 2011

SİMİT


eritme_margarinli_simit.jpg
dün annemin teyzemden aldığı bir simit tarifini yaptım. yalnız teyzeciğim margarinin yanına (eritme) diye yazmış. ben de türkçe'nin dil oyununa kanarak margarinin eritilmesi gerektiğini düşündüm. meğer tam tersini kastediyormuş. ama doğrusunu söylemem gerekirse bu yöntemle simitler çok daha yumuşak ve lezzetli oldular. kolay malzemeli tarifleri çok seviyorum bu da onlardan. tüm ihtiyacınız olan;
1 paket margarin-250 gr. (eritme)
1 fincan sıvıyağ
1 yumurta
4 yemek kaşığı yoğurt
2,5 çay kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un
(çocukken bu cümleye sinir olurdum, nerden bileyim ben ne kadar aldığını diye. sonradan farkettim doğruluğunu)
üzerlerine yumurta sarısı ve susam
önce un ve margarin dışındaki tüm malzemeleri çukurca bir kaba koyuyorsunuz. margarini orta hararetli ocakta eritip daha sıcakken kabın ortasına döküyor ve çırpma teli ile bir iki çırpıyorsunuz. daha sonra unu ilave edip çok yumuşak bir hamur elde ediyorsunuz. (hamur elinize yapışıp kalmasın yeter) sonra halka şekli verek tepsiye diziyor ve üzerlerine susam serpiyorsunuz. bu arada fırını 200C'ye getirmeyi ihmal etmeyin. siz ikinci tepsiyi de doldurana kadar fırın iyice ısınmış olur. 5-10 dakika 200'de üzeri pembeleşene kadar da 175C'de pişiriyorsunuz. daha sıcakken bir fincan çay ile beraber yerseniz daha lezzetli olur...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...